• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Csn- tjänat för mycket

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Har för mig att dem räknar per termin men om man inte svarar så räknar dem båda terminerna på året vilket kan göra att snittet blir lägre om man tjänar mindre en termin. Så lyckades jag klara mig när jag fick detta problemet
Hur menar du med att inte svara?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
478
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Hur menar du med att inte svara?
Har för mig det står tydligt i brevet man får att om man inte svarar så räknar dem ett snitt på hela året, så har man tjänat lite ena terminen så kan det bli bra om dem räknar snitt. Så gjorde jag iallafall och det räddade mig:)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 829
Mottagna reaktioner
13 073
Poäng
10 087
Har för mig det står tydligt i brevet man får att om man inte svarar så räknar dem ett snitt på hela året, så har man tjänat lite ena terminen så kan det bli bra om dem räknar snitt. Så gjorde jag iallafall och det räddade mig:)
Det där känner jag igen
 

SkuldFriUtmaning

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
18 Mars 2023
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Tack för svar. Ja jag har oxå hört att de kan va lite restriktiva med avbetalningsplaner tyvärr.
Det kan de inte. Beror på vem man pratar med. Fick en tuff avbetalningsplan på 6 000 kr / månad när jag pratade med en kärring. Ringde efter två veckor och pratade med en trevlig ung kvinna och förklarade att det inte går med lön och hyran. Fick till slut betala 1000kr/månad under 12 månader och att jag ringer igen efter 11 månader för att komma överens med en ny avbetalningsplan.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 829
Mottagna reaktioner
13 073
Poäng
10 087
Det kan de inte. Beror på vem man pratar med. Fick en tuff avbetalningsplan på 6 000 kr / månad när jag pratade med en kärring. Ringde efter två veckor och pratade med en trevlig ung kvinna och förklarade att det inte går med lön och hyran. Fick till slut betala 1000kr/månad under 12 månader och att jag ringer igen efter 11 månader för att komma överens med en ny avbetalningsplan.
Var beredd på att det kan vara så att dom bara går med på 1-2 månader när du ringer igen.
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Det kan de inte. Beror på vem man pratar med. Fick en tuff avbetalningsplan på 6 000 kr / månad när jag pratade med en kärring. Ringde efter två veckor och pratade med en trevlig ung kvinna och förklarade att det inte går med lön och hyran. Fick till slut betala 1000kr/månad under 12 månader och att jag ringer igen efter 11 månader för att komma överens med en ny avbetalningsplan.
Så skönt för dig Var det en stor skuld?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp